anglarsmamma

Mamma till 3 barn vars liv just nu är i full snurr och mycket med myndigheter,har bipolär diagnos och adhd. Detta är som en dagbok för mig,jag skriver vad jag känner just nu för stunden och vet inte vart de slutar...

Brevet till min advokat

Kategori: Allmänt

Hejsan C.

Igår kväll kom jag på så mycket mer jag kunde ha sagt på mötet igår,men jag hoppas att de som jag sa var bra nog.
Jag pratade med dagis idag om hur socialtjänsten hade format orden dom sagt och dom sa även att du kunde ringa dom att prata om de positiva som faktiskt aldrig togs upp om hur X mår när jag kommer och allt annat som kan vara relevant för dig att veta. Och det finns en kvinna som jobbar där som vill göra så mycket mer men vet inte vad hon får göra pga sitt jobb. Dom håller med om att dom ser en stor förändring i mitt mående och att L inte alls blir annorlunda i sättet att vara när jag kommer. Den här kvinnan säger även att hon vet att T C är väldigt kall människa och att hon letar fel mer än positiva saker. Och hon förstår hur svårt de är för mig att kämpa emot hennes ord.
Jag har även pratat med alla de tjejerna som jag uppgav till dig och dom är med på att du hör av dig och är grymt arga pga det faktiskt inte är så som socialtjänsten målat upp att det är.

Har även min kontakt person som varit min kurator i många år innan som än inte har svarat om hon kan ställa upp i detta men lämnar hennes namn och nr till dig så får du prata och se om hon kan ställa upp eller ej.
Hon om någon vet hur jag mår/mått och hur jag är som förälder.

Jag ringde även dagsjukvården idag och pratade med Y och bad om att få börja komma en gång i veckan,hon blev väldigt undrande varför och frågade om jag hade påtryckning i från socialtjänsten och jag svarade att nej,men känns tryggare att veta att man kan komma till er efter jag varit hos min Psykolog iom jag inte vet hur jag kommer och må i början och att jag vill inte riskera att falla tillbaka i att må dåligt igen. Hon fråga även hur jag mår nu och jag svarade bra och berättade att jag går på stan själv nu och mår faktiskt helt okej. Hon sa att det inte är säkert jag får börja gå där men ska ta upp det i teamet på Tisdag så hör hon eller M av sig. Annars får jag gärna ringa och få en tid iaf om jag känner behovet av att få stöd.
Hoppas att de visar att jag faktiskt vill må bra och gör det jag kan för att hålla barnen trygga hos mig och att mitt mående inte går ut över dom.

Jag inser mer och mer att jag är en bra mamma men att situationen jag är i nu bara visar de negativa om mig.
Jag behöver hjälp med avlastning och speciellt med X men vill även att hon får hjälp i sitt mående,jag blir så ledsen att jag inte blir tagen på allvar då jag säger hon har adhd eller något liknande för en vän till mig har en son som har konstaterat adhd och när han sätter igång med sina utbrott är de som att se X,orden är snarlika (jag vill dö,du är dum,du älskar inte mig,rör inte mig,jag hatar dig,jag vill inte bo här osv osv osv) och dom säger samma sak,det går inte krama eller göra något annat än och låta utbrotten ebba ut sen kan man kramas och prata.
Jag vill ha hjälp för hennes skull,INNAN det börjar visa sig i skolan och hon kommer efter där... och att hon slipper må dåligt och undra varför hon gör som hon gör och slippa huvudvärken som kommer efter.
Att inget visar sig hos E och J är ju pga att dom är 2st och har möjligheten att sysselsätta henne hela tiden med saker,och det är deras uppdrag och göra det.
Jag önskar så in i bomben att jag inte sökte hjälpen från socialen,för de har bara lätt till att X mår dåligt och är orolig för vad som kommer ske med han.
X är för liten men märker att något inte är som det brukar.
X vet inte riktigt exakt vad allt detta innebär men vet att det kanske blir så att hon får flytta men det vill hon inte och är från och till ledsen över det.

Tack för att du är hård och rak,det behöver jag... och jag hoppas att du förstår mig och att jag är villig och göra allt för att barnen inte ska flytta,jag har nog aldrig orkat ta till mig allvaret i detta försen igår faktiskt.. det kom som en bomb.. jag har bara tryckt bort det och känt att de ordnar sig,det ska ordna sig... jag mår bra ser dom inte de och kämpat än mer för att visa jag klarar stå på egna ben och vara bra mamma,det jag ville skulle visas som positivt att jag mår så bra att jag inte behöver dagsjukvård medicin utdelning osv blev bara en fet smäll i ansiktet negativt emot mig,jag ville bara visa det positivt att jag inte behövde mer tid på dagis för egen del men att jag fattar att X behöver umgås med sina jämnåriga men de står bara om att jag pratar om mina behov o jag aldrig pratar om X behov.. jag ville bara visa att jag orkar..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: