anglarsmamma

Mamma till 3 barn vars liv just nu är i full snurr och mycket med myndigheter,har bipolär diagnos och adhd. Detta är som en dagbok för mig,jag skriver vad jag känner just nu för stunden och vet inte vart de slutar...

Socialtjänstens fall och mitt leende

Kategori: Allmänt

Gårdagen sluta med inte en ursäkt men fick igenom allt de jag ville få igenom,och det känns så skönt att veta att dom inte kan sätta LVU eller ta barnen ifrån mig,det finns på papper och är underskrivet av socialtjänsten och mig. Min äldsta som bad dom fara åt helvete och aldrig mer visa sig för han. Jag fick med mig ett brev från han som jag läste upp. Efter det visste dom inte vad dom skulle säga,han är trots allt 14år och är en väldigt stark människa i sitt tänk och tycke. Jag får ÄNTLIGEN hjälp med en utredning på min mellersta tös OM hon har någon form av bokstavsdiagnos pga hennes utbrott. Äntligen fattade socialen vad jag sa,vilket jag sagt om om om igen att de är inte utbrotten i sig som är svåra för mig och henne utan det som kommer efter,att se hur dåligt hon mår när hon inte själv förstår varför hon blir som hon blir och mår dåligt över hon skadat mig eller sina syskon igenom sparkar eller slag eller annat. Nu ska vi få hjälp,halleluja..... 
Jag hoppas att vi kan få leva ifred nu och bara får njuta av sommaren och att min man snart är hemma.
Jag mår bara så gott och så härligt och se min son slappna av äntligen och slipper gå och bära på den oro som han haft sen i våras.
Socialtjänsten ska hjälpa och inte knäcka ett barn vilket dom gjort.
Sagt till min advokat att ok att dom trampat på mig men mina barn,de förlåter jag inte.
Dom ska inte prata och berätta för en 14åring om vad som EV kan hända. Det får dom inte enligt lagen göra. Dom och tillsammans med vårdnashavare ska tillsammans berätta och stötta när beslut tagits.
Min son har fått gått runt med en oro och inre stress för ingenting,vilket han inte borde ha gjort.
Kan inte förstå hur dom här i denna stad tänker,varken politiker eller socialtjänst.
Varför göra så mot ett barn?
Kan inte i mitt liv förstå anledningen till detta helvete som vi fått gått igenom.
Det roligaste av allt var att dom sa att efter uppgifter som inkommit de sista veckorna så ansåg vi inte ett lvu nödvändigt..... Roligaste är att dessa uppgifter fick dom dagen innan,och det var från min advokat som tagit reda på sanningen. Alla personer som stått vid min sida som sagt sitt om mig som person.
Det känns underbart att veta att vara rak,stå rak och inte vika en mm och vara ärlig gör att man vinner.
Jag har inte varit någon annan person under hela utredningen eller ändrat någonting med mig själv under hela denna tid utan bara varit jag.
Men tydligen har jag förändrats massor enligt socialen...
Hmm,jag har varit ärlig rak och hård hela tiden och kommer alltid att vara JAG oavsett vad andra tycker.
Jag har visat mina barn att vara sig själv är alltid de bästa och att stå fast i det man är och tror på gör att man segrar i alla lägen.
Jag är en stark person och gör allt för min familj och vänner.
Och det har lönat sig.
En sak har jag dock lärt mig och sett som jag inte trott förut.
Jag är inte ensam,jag har en familj som kämpar med mig om jag behöver.
Och min familj är mina vänner..
Och hade inte jag varit den person jag är hade dom inte funnits.
Det lönar sig att vara omtänksam,vara rak fast de kan göra ont... 
för mina vänner står vid min sida.. trots jag kan säga saker som gör ont.
Men gör de inte för att vara elak,gör det för jag bryr mig om.
Tack vare det är jag inte ensam,det har jag lärt mig nu.
När jag lyssnat på vad mina vänner sagt om mig till min advokat osv,förstår jag.. 
Jag är en bra mamma,vän och person.
Tack alla goda människor i mitt liv.
Älskar er!
 
Tack även ni här som läser som nu kanske tar vara på er mer än förut. 
Var rädda om er,ni alla har ett värde för någon.
Puss och Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: