anglarsmamma

Mamma till 3 barn vars liv just nu är i full snurr och mycket med myndigheter,har bipolär diagnos och adhd. Detta är som en dagbok för mig,jag skriver vad jag känner just nu för stunden och vet inte vart de slutar...

PLASTPÅSE SOM REGNBRALLOR

Kategori: Allmänt

Vaknade till sveriges regnväder och ska iväg med ungar till dagis och fritids.
Jag gjorde klart ungarna för och gå och letar ihjäl mig efter lillans rengbrallor som är totalt bortblåsta.
Jag vet hon har 2st en på dagis och en hemma,ringde dagis iaf o fråga om dom var där,det var dom.
Jag funderar och funderar för lillan ska ju inte komms sjöblöt till dagis,hur ska jag nu göra......
Jag får den briljanta ide'n att jag tar en plastpåse runt benen så sitter hon i vagnen :D
Sagt och gjort,får på stora tösa sina regnkläder o stövlar,tar på lillan regnjacka och skor...
Ner med lillan i vagnen och bäddar in henne under stor skratt attack både från mig och barnen i en plastpåse...... Det blev inte de bästa regnbyxorna dock men höll henne iaf mer torr än blöt iaf.
Kramar om stora tösa och hon går in på fritids och går sedan till dagis,och sedan hem igen..
Konstaterade när jag kom hem att jag med borde göra regnkläder av en stor svart sopsäck för jag ska ner på stan sen och mitt paraflax är mer trasig en hel,men samtidigt kanske jag ska blöta ner mig lite för blommorna växer ju när dom får vatten på sig och med mina 158cm kanske iaf kan bli 160 om jag är ute i regnet en liten stund ;) man kan ju iaf drömma om det,fast de klart det inte jag inte fick på längden var han där uppe i himlen så snäll och ge mig på tvären.. så det jämnar nog ut sig till slut alla cm.. önskar dock då jag provar byxor att han kan göra ett mirakel och sätta dom på längden istället ;) 
Senare idag kommer min advokat och mina vänner som ska med och vittna i rätten,så dom får träffas och vi går igenom vad som ska ske.
Jag är inte direkt orolig konstigt nog,har en känsla att allt kommer lösa sig till det bästa och barnen får stanna här.... 
Jag ber till högre makten om det och han har lyssnat förr på mig.....
Snart är min man hemma,jag känner på mig han får sitt UT-kort idag,eller iaf denna vecka... 
Kommer kännas konstigt att efter 10månader snart ha han hemma igen och vi kan börja leva som en familj igen,bara bara bara de går bra i rätten på torsdag.. så snälla,håll tummarna för mig och barnen.
Ha en toppen dag alla där ute i regnet och solen (om den lyser någonstanns)..
Puss och Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: